پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

عنایتی حوالی «شیخ‌نشین»

  • کد خبر: ۱۶۱۳۷۸
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
عنایتی حوالی «شیخ‌نشین»
زمزمه‌های حضور مربی مشهدی فوتبال ایران در امارات قوت گرفت

به گزارش شهرآرانیوز؛ روز‌های خانه‌نشینی یک مربی، روز‌های زمزمه‌ها و حاشیه‌هاست. رضا عنایتی، سرمربی مشهدی فوتبال ایران، هم که در بدو ورودش به عرصه مربیگری نتایجی به‌نسبت قابل قبول کسب کرد، خیلی زود گرفتار بی‌مهری فوتبال شده و این روز‌ها خانه‌نشین است. خانه‌نشینی‌ای که البته بعید است زیاد طول بکشد و سرمربی مشهدی اگر امروز به پیشنهاد‌های داخلی جواب ندهد، بعید نیست فردا تصمیم بگیرد به پیشنهاد دم‌دست خارجی پاسخ مثبت بدهد و راهی لیگ فوتبال امارات شود.

زمزمه‌های حضور عنایتی در فوتبال امارات بعد از موفقیت‌های فرهاد مجیدی، زوج استقلالی‌اش در سال‌های حضور در مستطیل سبز، با تیم الاتحاد کلبای امارات این روز‌ها بیشتر شده است و بعید نیست او که از لیگ‌برتر این فصل بیرون مانده است، به منطقه شیخ‌نشین برود و هدایت یک تیم اماراتی را به‌عهده بگیرد.

شروعی بد که خوب ادامه یافت

غلامرضا عنایتی که با سیاه‌جامگان مشهد کارش را در عرصه مربیگری آغاز کرد، در ادامه توانست با بالاآوردن تیم لیگ‌یکی هوادار، برای خودش در این حوزه نامی دست‌وپا کند. او در سیاه‌جامگان حضوری کوتاه و ناموفق داشت، اما بعد از آن با خرید امتیاز یک تیم لیگ‌یکی دست به ریسک بزرگی زد. او سرخ‌پوشان پاکدشت را خرید و نام تیم را به هوادار تغییر داد.

عنایتی با این تغییر علاوه بر مالکیت، سرمربیگری تیم را هم به‌عهده گرفت و تیمی از دوستان نزدیکش را دور خودش جمع کرد و با تیمی که خودش ساخته بود، توانست لیگ‌برتری شود. او با هوادار در لیگ‌برتر هم حریف چغر و بدبدنی برای غول‌های فوتبال ایران بود. با وجود این، حضور لیگ‌برتری‌اش با هوادار بیش از یک فصل نشد و در روز‌هایی که سودای سرمربیگری استقلال را داشت، یک‌باره مدیران این باشگاه سرمربی خارجی را به بازیکن اسبقشان ترجیح دادند تا عنایتی نتواند در لیگ‌برتر این فصل تیم داشته باشد و بیرون گود بماند.

بازار داغ ایرانی‌ها در فوتبال امارات

حالا برخی منابع محلی در امارات از احتمال زیاد حضور رضا عنایتی روی نیمکت الامارات خبر می‌دهند. دهه ۸۰ با حضور پرتعداد ستاره‌های ایرانی در فوتبال امارات همراه شد. ستارگانی مانند فرهاد مجیدی در الوصل، علی سامره در الشعب، ایمان مبعلی در الشباب و رضا عنایتی در الامارات، بازیکنان تأثیرگذاری شدند که به‌واسطه حضور چندساله در این باشگاه‌ها، همچنان مورد توجه مدیران و مالکان اماراتی قرار دارند؛ درحالی‌که فرهاد مجیدی در ابتدای این فصل به‌عنوان سرمربی تیم الاتحاد کلبا مشغول‌به‌کار شد تا بعد از حشمت مهاجرانی، همایون شاهرخی و اصغر شرفی، دوره جدید حضور مربی ایرانی در این کشور را آغاز کند. حضوری که با عملکرد مثبت او در لیگ ادنوک همراه شد و مجیدی توانست دومین عملکرد برتر تاریخ باشگاه اماراتی را رقم بزند تا به‌این‌ترتیب، رضایت مدیران کلبا از سرمربی ایرانی را شاهد باشیم. اما به‌نظر می‌رسد که سال آینده فرهاد در امارات تنها نخواهد بود و احتمالا شاهد حضور یک سرمربی ایرانی دیگر در این کشور باشیم.

«الامارات» مقصد احتمالی عنایتی

صحبت از علاقه مدیران الامارات به حضور رضا عنایتی و سپردن هدایت تیم فوتبال بزرگ‌سالان این باشگاه به کاپیتان سابق این تیم اماراتی است. عنایتی که سه سال خوب از دوران حضورش در مستطیل سبز را در این باشگاه پشت‌سر گذاشته است، به‌واسطه کاپیتانی و حضور پررنگ در این تیم، محبوبیتی ویژه بین مدیران این باشگاه و شیخ الامارات دارد.

حالا منابع محلی از احتمال زیاد حضور آقای‌گل سابق فوتبال ایران در این باشگاه صحبت به میان آورده‌اند. این درحالی است که تاریخ نشان داده است اماراتی‌ها همواره به فوتبالیست‌های ایرانی علاقه داشته‌اند و بدشان نمی‌آید به‌دلیل محبوبیتی که بین هواداران ایرانی دارند، آن‌ها را به خدمت بگیرند و دست‌کم در فضای تبلیغاتی از نام و اعتبار آن‌ها بهره ببرند.

رضا عنایتی هم ازجمله همین اشخاص است که حالا مدیران باشگاه الامارات بدشان نمی‌آید او را به‌عنوان سرمربی به خدمت بگیرند. الامارات با ۵۹ امتیاز از ۲۸ بازی در رده سوم جدول دیوژن اول امارات قرار دارد و شانس صعود به لیگ ادنوک را پیش‌روی خودش می‌بیند، اما آن‌ها علاقه زیادی به استخدام رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی دارند و این احتمال وجود دارد که حتی در صورت صعود به سطح اول امارات هم سکان هدایت تیمشان را به این چهره شاخص سال‌های نه‌چندان دور باشگاهشان بسپارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->